طب جهاني يا ايراني؟

ميزان مناسب مصرف ويتامين C در روز

از اونجايي كه ويتامين C محلول در آب است و وقتي كه ادرار مي كنيد، از بدن شما شسته ميشه. بنابراين، مهمه كه حداقل 2 تا 3 واحد ويتامين C در روز دريافت كنيد.

مقدار روزانه توصيه شده براي ويتامين C براي مردان بالغ 90 ميلي گرم و براي زنان بالغ 75 ميلي گرم است.

افرادي كه سيگار مي كشن نيازمند مصرف ويتامين C بيشتري هستن كه مي تونه تا 35 ميلي گرم بيشتر نسبت به افراد غير سيگاري باشه چراكه سيگار كشيدن باعث تخليه اين ويتامين از بدن ميشه.

منابع ويتامين C:

ويتامين C در ميوه هاي مركبات، انواع توت ها، سيب زميني، گوجه فرنگي، فلفل، كلم و اسفناج يافت ميشه. ويتامين C به عنوان مكمل خوراكي، معمولا به شكل كپسول و قرص هاي جوشان در دسترسيه.

ويتامين C براي افزايش جذب آهن از دستگاه گوارش استفاده مي شه، كمبود ويتامين C شديد مي تونه منجر به بيماري هايي چون كم خوني، خونريزي لثه، كبودي و… بشه.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۵:۰۰ توسط:نسيم خانم موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :